Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsh, Paul
InstitutionIndiana State Dept. of Public Instruction, Indianapolis.
TitelEducator's Guide to Effective Special Education Materials (As Reported through the Indiana Teacher-Initiated Material Evaluation [TIME] Project).
Quelle(1981), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Blindness; Deafness; Disabilities; Elementary Secondary Education; Emotional Disturbances; Hearing Impairments; High Schools; Instructional Materials; Intermediate Grades; Junior High Schools; Media Selection; Mild Mental Retardation; Multiple Disabilities; Physical Disabilities; Preschool Education; Program Effectiveness; Severe Mental Retardation; Speech Handicaps; Visual Impairments
AbstractResults of the Indiana TIME (Teacher Initiated Materials Evaluation) Project are presented to assist teachers and administrators with instructional materials selection. Teachers were surveyed about materials they owned, used on a daily basis, and believed effective. The resulting guide is separated into the following sections (title and publisher presented for subheadings under each): preschool handicapped; educable mentally retarded (EMR) primary; EMR intermediate; EMR junior hiqh; EMR senior high; trainable mentally retarded (TMR) primary to intermediate; TMR junior and senior high; severely/profoundly retarded; speech, hearing, and language handicapped; emotionally handicapped; learning disabled (LD) primary and intermediate; LD junior and senior high; deaf and hearing impaired; blind and visually impaired; physically handicapped; and multiply handicapped. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: